Ryanair Saga – Gulyás is hülye, Deutsch pedig megszólal

Jó a mozi, folytatásos. Mint a sorozatoknál, úgy kezdjük mi is, hogy felidézzük villanásokként, hogy „ez történt az előző részekben”. A NER extraprofitadót vet ki a légitársaságokra, a Ryanair kijelenti, ezt tovább hárítja az utasokra, mert veszteséges. A NER fogyasztóvédelmi vizsgálatot kezdeményez a cég ellen, és vizsgálni próbálja az „árképzési technikáját”. A Ryanair azt mondja, ehhez semmi köze, egyébként kijelenti, küld egy tankönyvet Nagy Márton miniszternek „Közgazdaságtudomány hülyéknek” címmel azt elmagyarázandó, miért nincs extraprofitja egy veszteséges cégnek, és miért hülyeség rá ezt az adót kivetni.

Michael O’Leary, a légitársaság vezérigazgatója bepöccen, egy interjúban ötször hülyézi és idiótázza le Nagy Márton minisztert, aki erre fölhúzza az orrát, és kijelenti, hogy ilyen handabandázásban nem vesz részt. A Ryanair új rendszert vezet be: aki a honlapján keresztül vesz tőle jegyet, el kell olvassa, hogy a miniszter hazudik, a NER pedig el akarja szedni a pénzét. Megszólal Varga Judit, a NER nagyágyúja, aki soron kívüli fogyasztóvédelmi vizsgálatot rendel el a céggel szemben, de nem a jegyár, hanem a csomagok kezelése és egyebek miatt. Kétmilliárdos büntetés is kinéz a cégnek, azt reméli a NER, ettől majd kussolnak.

De nem kussolnak. Michael O’Leary Gulyás és Nagy minisztereket Dumb és Dumbernek nevezi a Jim Carrey filmből, amelyben a két alak nem az eszéről volt híres. De, hogy ne csak a jelzőket ossza, ráadásnak fel is jelenteti kies hazánkat, illetve annak kormányát az Európai Bizottságnál, ami nem a feljelentőre vet rossz fényt. Bár a tekintetes bizottságnál a magyarokat már nagyon jól ismerik, mi több, szerte Európában és a nagyvilágban is ismerik a főnökükkel együtt, csak diplomáciai körökben köti őket az illem, hogy ne a Ryanair vezér stílusában beszéljenek róluk. Tehát mirólunk is, én nyájasaim az úrban.

A Ryanair még keményebben áll bele a dologba, szinte már egy hittérítő konokságával azon dolgozik, mindenki tudja meg az ő igazát, ami általános igazság amúgy, hogy a magyari kormány az ő farkával csapdosná a csalánt, rajta keresztül sarcolná a népet rezsicsökkentést bömbölve közben, és ezt a méretes hazugságot nem hagyja a légitársaság. Olybá tűnik, ha belegebed is, végigviszi a dolgot. Michael O’Leary kijelenti, nem mennek el az országból, nem hagyják elűzni magukat, és újabb fondorlattal az utasaival küldözgettet levelet a kormánynak, ami így már egészen delikát, mert a NER saját fegyverét használja önmaga ellen.

Arról volna szó, hogy a cég egy formalevelet is megfogalmazott, amelyet egy gombnyomással el lehet küldeni. Lehetővé tette a magyaroknak, hogy egy kattintással írjanak Nagy Mártonnak, és tiltakozzanak „az idióta extraprofitadó” ellen. Mókás, ha veszi a fáradságot az utas, csak egyet nyom a klaviatúrán, és ilyeneket küldhet el Nagy Márton miniszternek: „Mi magyar emberek és családjaink most kénytelenek leszünk ezt az indokolatlan adót fizetni az ön kapzsisága és butasága miatt. Tiltakozom a veszteséges, Magyarországról közlekedő utasszállító légitársaságok új “extraprofitadója” ellen.” – Illetve ez oly szép, hogy még mutatom.

„Ön csak annyit tesz, hogy növeli a légi utazás költségeit a magyar utasok, családjaik és az országba látogatók számára. Az ön hamis állításaival ellentétben egyetlen másik uniós ország sem vetett ki többlet nyereségadót veszteséges légitársaságaira. Követeljük, hogy haladéktalanul töröljék el ezt az adót, amely megnöveli a magyar utasok és családjaink légi utazási költségeit, és rontja Magyarország imázsát és hírnevét az Európai Unióban.” – Sok mindent nem lehet ehhez hozzá tenni, íme, hölgyeim és uraim, a Ryanair forradalma az önök nevében, és be is lehet szállni. Viszont itt kúszik be a képbe Deutsch Tompika.

Ő mindig bekúszik a képbe, ha kell, ha nem, és a következőket halljuk tőle, hogy a Ryanair vezér egy pöcs volna. Ezen túl pedig, azt is felrótta a Ryanairnek, hogy nem arra használják az adatait, amire ő azokat megadta. „Ez a legdurvább és legnyíltabb megsértése jogszabályoknak”, állapította meg a tutit Deutsch, mi pedig ezen a ponton megköszönjük neki a gáláns segítséget, és előhozzuk az oltási regisztráció dolgát, ahol is szurira várva és abban reménykedve a magyari álampolgárok a legdurvább Orbán-propagandát kapták a képükbe. És mindeközben Varga Judit kettősmércézik.

Már ezért megérte ez a kis háború, hogy Deutsch képviselő kimondta a kimondandót, amivel nem a Ryanairt, hanem saját magát és a pártját leplezte le, viszont nincsen neki ahhoz elég agybéli képessége, hogy mindezt észre is vegye. Itt tart momentán a Ryanair Saga, és egészen biztos, hogy nincsen vége. Valamint az is, hogy kormányunk ebből jól ki nem jöhet, de az is, hogy netán a Ryanair belerokkan. A kormánysajtó dörzsöli a kezét, hogy sztrájkolnak az utaskísérői, amivel O’Leary gonoszságát próbálják alátámasztani, holott épp ellenkezőleg: az tűnik fel inkább, hogy arrafelé sztrájkolhatnak. Míg minálunk már ezt sem nagyon lehet.

Névjegy

Szombathelyi újságíró.

Posted in Egyéb

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

*

*

Ismerd meg Rezedát!

1961 sok mindenről nevezetes, például German Sz. Tyitov őrnagy a Vosztok–2 űrhajó fedélzetén 17-szer megkerülte a Földet, és megkezdődött a berlini fal építése is. Ez rögtön születésem után történt, amely esemény alkalmas volt arra, hogy anyám felhőtlen szombathelyi örömét ne örökítsék meg az annalesek.

Mindezek után a bölcsőde, óvoda és a Petőfi Sándor Utcai Úttörő Csapat (498-as számú) hármas egysége határozta meg tudatom alakulását egy kilométerkővel, amikor egy napon – tíz évesen - neki nem láttam a kosárlabdázás nemes időtöltésének, ami későbben forgatta föl teljesen az életemet.

A Nagy Lajos Gimnáziumban okozott ez nehéz pillanatokat Heigl osztályfőnök úrnak és nekem is, aki időm nagy részét mindenféle ifiválogatott edzőtáborokban töltöttem, és csak akkor jöttek rá, hogy nem vagyok tök hülye, amikor egy kósza irodalom órán hibátlanul mondtam el J. A. Ódáját, pedig nem is volt föladva. Azóta birkózom a szavakkal.

És ez okozta azt is, hogy nem a TF-re indultam tovább - pedig nagyon vártak -, hanem a szombathelyi BDTF magyar-népművelés szakára, kizárólag levelezőn a kosárlabda miatt. Ezt aztán, ahogyan az meg volt írva, igen fiatalon hagytam abba körmendi és soproni kitérők után, és jól volt így.

El tudtam menni ugyanis segédfűtőnek, e négy év alatt pedig szakmányban olvastam napi tizenkét órákat a munkahelyemen, amely időtöltés nélkül nem lennék az, aki. Persze ehhez kellett a drága Lőrinzy Huba tanár úr is a főiskolán. Ő nem csak irodalomtörténetet oktatott, hanem valami sokkal többet tett velem, nélküle most nem kellene ezeket a sorokat írnom, ebben biztos vagyok.

Egyre hosszabbnak tűnő életem során voltam műszaki rajzoló, újságos és leveles postás, gondnok és kultúrház igazgató, segédfűtő és tanár. Amióta a média világa beszippantott, mint valami fekete lyuk, oda-vissza szenvedtem már az egészet. Írtam és tördeltem napilapot, szerkesztettem, írtam heti és havi lapokat, voltam televízió-főszerkesztő és műsorvezető, sőt, hetilap igazgatója is.

Közel száz adást élt meg egy rádiós műsorom, dolgoztam internetes portálnak, és mégis itt vagyok.

Csak azt nem tudom, hol.

Archívum