Kici, óccó akkcigyár

Minden tiltakozás, tüntetés és népszavazási kezdeményezés ellenére lesz akkumulátorgyár Debrecenben (is), mert valami ismeretlen okból ez nagyon fontos a Fidesz számára. Nem érdekes, hogy nincs hozzá elég víz, az sem, hogy elég áram sem. Majd lesz, mondta a kedves vezető. E célból, hogy a gyára megépülhessen, gázüzemű erőműveket szándékszik építeni, amihez a gázt az oroszoktól szerezné be, még jobban odaláncolva magát Putyinhoz, ami ma már nem csak anakronizmus, hanem úgyszólván árulás. De ilyesmiért nem kell a szomszédba menni Orbánnak, ha valami hasznot remél tőle és belőle.

De, hogy mi az a haszon, és kié lesz, az az érdekes, mert ezt kellene ahhoz tudni, hogy megértsük, miért veri át ezt az akksigyárat a népakarat és minden józan ész ellenében. Mert átpasszírozza, minden észérvet, számítást és érzelmet félresöpörve. Áram tehát ilyképp lesz a megálmodott üzemhez, vizet pedig majd fakaszt valahonnan a mindenható. Valahogyan úgy, mint Virág elvtárs Pelikán házának építésekor, mint emlékezhetünk: „Nincs homok??!! Akkor csinálunk, elvtársam! Nekem homok legyen a föld alól is! Efelől nem nyitok vitát, elvtársam, várom a sódert meg a kavicsot!” – Ekképp lesz a víz is Debrecenben.

Ugyan nem történt nyilatkozat róla, de majd a képünkbe kapjuk úgyis, hogy a kedves vezető érettünk csinálja ezt az egészet. Mégpedig azért és úgy, ahogyan és amiért egymillió munkahelyet ígért nekünk a megálmodott munkaalapú társadalmában, hogy minden magyari proletár odaállhasson egy összeszerelősor alkatrészeként, akárha villáskulcs. Pártunk ezért is adja oda az adófizetők pénzét a rohadt multiknak, hogy teremtsenek úgymond munkahelyeket, ez az a metódus, amellyel mi finanszírozzuk a saját gyárunk felépítését, és máris ott vagyunk Virág elvtárs idejében megint, de már nem a filmben.

„Tiéd a gyár, magadnak építed”, volt a jelszó hajdan, amire az idősebbek még emlékezhetnek, s mintha ez teremtődnék újra most is, csak nem mi építjük, hanem a multi, Debrecenben azonban a kommunisták. Ők kapnak most a magyari adófizetők pénzéből munkahelyenként hatvanmillió magyari forintot, ami nem kevés, úgy azonban már rohadt sok, hogy kilencezer munkahely épül a mi pénzünkből ezek szerint azzal a csavarral, hogy viszont nem nekünk. Nyilatkozott ugyanis a leendő gyár kínai menedzsere, hogy első körben kínai munkások érkeznek Debrecenbe, és innentől a történet még érdekesebb.

Összefoglalnánk ezen a ponton az eseményeket, ha nem lenne egészen világos.  A magyar adófizetők pénzén kínai munkahelyeket teremtenek, cserébe viszont a kínai gyár hazaviszi a profitját. Viszont nekünk jut az esetleges környezetszennyezés, a fokozott víz-és áramigény. Szeretnénk azt megérni, hogy a titkolózásba burkolózó, minden tiltakozást lesöprő Fidesz, illetve annak potentátjai, de legfőképpen maga Orbán Viktor előáll valami érthető, vagy ha ilyen nincs, legalább hihető magyarázattal arról, ez miért jó az országnak, a magyar családoknak, ha már. Legfőképp, miért jó a debrecenieknek, mert ők sem tudják.

Nem komilfó a migráncsozás, de azért kilencezer kínai egy kupacon, az kilencezer kínai. Az már egy kisváros, akiknek lakniuk kell, a szabadidejüket el kell tölteniük, egyebek. Debrecenben eddig nem volt kínai negyed, most lesz. És nagy gonoszan azt is megjegyezzük, hogy minden bizonnyal fajkeveredés is előfordul majd, amit szintén meg kellene magyaráznia a kedves vezetőnek, de úgysem fogja. Mondhatnánk, hogy Debrecen, mit fideszes város így járt, erre szavazott, ezt kapta, de nem vagyunk ennyire gonoszak, sőt, Debrecen sorsában az országét is látjuk, az egyesben az átalánost, ahogyan mindkettő rohad szét.

Ha jó kedvünk volna, akkor kiforgatnánk a kedves vezető szlogenjét akként, hogyha Magyarországra jössz, nem veheted el a kínaiak munkáját, de nem vagyunk ilyen vicces hangulatunkban. Még azt is mondhatnánk, hogy kici, óccó akkcigyár épül Debrecenben, de se kicsi, se olcsó nem lesz, és már rég elveszítettük azt a képességünket, hogy ilyen bejáratott kínai sémákon vigyorogjunk. Mert ez itt feleim a véres rögvaló. Ez már az életünkre megy. Először a debreceniekére, aztán az összes többi mimagyarokéra is, hogy akár elő is vehetem a kedvenc fordulatom, ami ez, mint ismeretes: várj a sorodra, előbb-utóbb meghalsz te is.

Névjegy

Szombathelyi újságíró.

Posted in Egyéb
18 hozzászólás “Kici, óccó akkcigyár
  1. Yeti szerint:

    Erősödik az ukránok segítése ezáltal.
    Hoznak egy csomó sárgát, amíg a jónép bele nem kékül.

  2. kovacs_ugynok szerint:

    Mindeközben, a fox newsnak majd 1 milliárd dollár kártérítést kell fizetni a választási rendszert működtető cégnek, mert hamisan állították, hogy csaltak a 2020-as választásokon. A hab a tortán, hogy a a fox belső levelezése szerint tudatosan hazudtak. De mimagyaroknak, egyenesen a meggy a habon, hogy kiderült a „Tucker Carlson, a tévé egyik legismertebb arca pedig arról írt kollégáinak, hogy utálja Donald Trumpot, az elnökségét pedig katasztrófának tartja”.
    Igen az, akit idehoztak jó pénzért felszopni az orbánékat. Ezek szerint az aprópénzért is lehajol a fütyi. A tanulságot meg mindenki vonja le magának.

    Ez a kínai „fajkeveredés” meg csak nedves álom marad. Ugyanis a kínai munkások mellé idehoznak még egy csomó komiszárt is, hogy nehogy megfertőzze őket a demokrácia. Ami itt persze hiánycikk, de még nyomokban fellelhető.
    Anno, még az átkosban, volt az egyetemen pár kubai diák is. Velük is volt egy politikai tiszt, aki arra ügyelt ne „keveredjenek”.

    Azért ez az akkugyáras kínai munkásos sztori különösen pikáns a mellette futó Czeglédi üggyel kapcsolatban. A NER eléggé kepesztetett, hogy lenyúlja a Csaba biznicét. Ezek a távol-keleti munkások is mind munkaközvetítőkön keresztül érkeznek, ergo a munkaerő költségét (lakhatás, élelmezés) az adóalapból le tudja vonni az adott cég. Amit egy mezei magyar munkavállaló nemigen tud megtenni magának. Plusz, ezek a munkavállalók a fizetésük nagy részét hazautalják, amiből nem lesz világbajnok 27% ÁFA se.

    Tehát, hiába kamuzza azt egy távol-keleti munkaerőt igénybe vevő cég, hogy ugyanannyit fizet nekik mint a magyaroknak, mert a kiközvetítés révén, meg hogy levonja a lakbért és a kaját a nettójukból, oszt jól elszámolja költségként, bizony kevesebbe kerül a cégnek, mintha egy magyar munkavállalót foglalkoztatott volna. De legalább egy ilyen munkavállalón kevesebb az ÁFAbevétele is az országnak. Tisztára megéri, nem? NEM. :/

  3. Jane Doe szerint:

    Hol kezdődik, mi a hazaárulás minősített esete?

  4. Tom Sawyer szerint:

    Kedves Rezeda !

    Ez az akksis történet ezer sebből vérzik. Ha megkérdeznék úgy ötven, vagy száz év múlva, hogy csak egy tipikus esetet mondhatsz a 2020 as évek fasizmusát bemutatni az utódoknak, nos ez Debrecen lenne.
    A butaság, a demokrácia sárbatiprása, a korrupció magasiskolája, a környezet , az ország tönkretétele , egyszóval a mostani fidesz rezsim tökéletes tükre.
    És amiről nem esett szó, hogy amikor a Führer kint volt, anno még a Szerb vasut korrupció miatt, mennyi visszaosztást kapott személy szerint, meg az árja pártjuk külön is a kínai elvtársaitól. Vajon mit adtak cserébe ? Gyanítom, csupán egy fehér lovat, némi sót..
    Érdemes körülnézni Kapuváron is, mekkora elosztó központok épülnek szintén a kínaiaknak, ahol szintén kiszervezve, és szintén megkopasztva szintén csupa kínai termeli szintén Kínának a profitot. Kovács ügynök tökéletesen írta.
    Még arra is kiváncsi lennék, hogy a debreceniek -stilszerüen- ilyen lovat akartak-e ? Nem vagyok cinikus, de azért valahol van varázsa annak is , hogy amint a foradalom is felfalja gyerekeit, úgy a fidesz is felfalja a saját szavazóit.
    Meg különben is, kit tudnak még átbaltázni ezek a szemetek, ha nem akik hittek benne ? Különben is, ettől lesz olyan igazi „orbános” a történet. 🙃

  5. vonakodó szerint:

    Kedves Rezeda!
    Nagy tisztelettel szoktam olvasni az írásait, melyekkel túlnyomó részt azonosulni is tudok.
    Ez az írása számomra egy kivétel: nekem is vannak információim az akkugyárakkal kapcsolatban, és azok nem sok azonosságot mutatnak az írásában foglaltakkal. Mondhatnám úgy is, hogy az írásának a fele igaz: a szóközökön kívül talán még egy-két mondat – leginkább az Orbánra vonatkozó ténymegállapítások…
    Ez az egész akkugyáras hisztéria egy politikailag túllihegett baromság; választások előtt állunk, és mindenki olyan fegyverekkel harcol, amilyen van neki – vagy amilyet talál…
    Pedig ez az egész akkutéma sokkal nagyobb horderejű, sokkal nagyobb távolságra meghatározza a jövőnket, mint Orbán un-ortodox baromságai, vagy Toroczkai „környezetvédelmi” törekvései…
    Meggyőződésem, hogy Orbán nem sok jót tett ezzel az országgal, de ezt – szerintem – kivételesen jól csinálta: ez (lesz) a jövő útja, ha tetszik, ha nem.
    Minden vegyi üzemet meg lehet csinálni úgy, hogy az ne okozzon természeti károkat!
    Debrecenben az összes tüntetésen, felvonuláson(volt belőlük vagy 10) összesen nem voltak 4000-nél többen! Miért nem?
    Mert Debrecenben működik 4 gyógyszergyár, és azok sem okoznak semmilyen gondot! Sőt: részecske-gyorsító is működik a város közepén – legtöbben nem is tudnak róla… Nem azért nincs nagy ellenállás, mert Fidesz-város, hanem mert ezek a mondvacsinált negatívumok nem életszerűek! Hiába erőlködnek a népszavazással. (volt rá lehetőség, de még az aláírási íveket sem vette fel az LMP(!), ráadásul vagy 15 éve az összes önkormányzati képviselő (azok is, akik most a leghangosabban vergődnek!) egyhangúlag megszavazták hogy a CATL-nak most helyet adó terület iparterületté legyen minősítve. Igaz, nem az akkugyár miatt (hol volt akkor még a CATL?) hanem az ESS neutronkutató központnak… Atomkutatás OK, akkugyár nem OK?
    Sajnos, az a nagy igazság, hogy pillanatnyilag az akkugyártás csúcstechnológiáját a dél-koreaiak és a kínaiak ismerik/birtokolják olyannyira, hogy a TESLA új akku-gyára is a CATL technológiáját vette át. Megkerülhetetlenek!
    Ezért nincs is nagyon hiteles honi szakember, aki a valóság ismeretében tudna nyilatkozni! És azért fognak kínaiak dolgozni a kezdetekkor a gyárban, mert nincs magyar képzett szakember! Egy darab sem! De lesz, mert a kínaiak ezt a stábjukat – a beüzemelés után – viszik tovább Spanyolországba, Svédországba, ahol beindítják az ottani gyártást. Lehet, hogy marad itt egy pár, de hát ez nem olyan nagy történés, mert jelenleg is kb. 7600 külföldi tanul a debreceni egyetemen, és semmi gond nincs velük.
    Jelenleg is ezrek dolgoznak már az előkészítésen, és sok ezer magyarnak lesz 2 évre munkája ezzel! (a BMW egy részét viszont 2000 török vendégmunkás fogja felépíteni, mert a BMW kifejezetten hozzájuk ragaszkodott: nincs magyar cég, amelyik olyan referenciákkal rendelkezne, mint a megbízott török cég, amelyik pl. a dubai-i metrót, vagy a Boszporusz-alagutat építette. A BMW felépítését 536 napra(!) vállalták, aztán csomagolnak és azok is mennek tovább)
    Érdekes, hogy közben persze felépült a CATL szomszédságában egy szintén kínai szeparátor-gyár, és egy dél-koreai katódgyár is – ezek senkit nem zavarnak…
    Még a látszatát is szeretném elkerülni annak, hogy azzal legyek vádolható, hogy az akkugyárak mellett kardoskodom – mert semmi közöm hozzájuk – de ismerjük meg a másik oldal érveit is… Arról nem is beszélve: lehet, hogy mire a CATL gyár felépítené a lítium akkugyárát, akkorra már nem is az kerül gyártásra… mert vannak már biztatóbb eredmények is.
    Teszek be egy pár linket tanulmányozás végett – sok hasznos és új infó van bennük. Én azt szeretném, hogy ezt a témát ne politikai vonalról közelítse meg a t. olvasó, hanem a lehetőséget próbálják meg felfedezni:
    https://index.hu/kulfold/2023/04/16/kina-akkumulator-technologia-litium-natrium-kornyezetvedelem-klimavedelem/

    https://www.haon.hu/helyi-kozelet/2023/04/porlevalasztok-aktiv-szenszurok-gazmosok-akadalyozzak-hogy-barmi-a-debreceni-levegobe-jusson-az-akkugyarbol-haon

    https://www.vg.hu/vilaggazdasag-magyar-gazdasag/2023/02/debreceni-kinai-akkumulatorgyar-a-zoldektol-kapott-varatlan-tamogatast-a-beruhazas

    • kovacs_ugynok szerint:

      Normálisabb országokban nem a zen’berek kertjének a végébe építik ezeket a gyárakat, és be szokták tartatni a környezetvédelmi előírásokat. Na ez az orbán maffia uralma alatt minden, csak nem normális ország. A tájékoztatás hiányáról nem is beszélve. A fidesz kinevelt egy nagyhangú sötét bandát, akik a vélt vagy valós érdeksérelmeik miatt is ugyanúgy fognak óbégatni. Ha a fidesz nem tudja lecsillapítani őket, akkor a miatt is amit az orbánék próbálnak bevezetni. Miközben tropára megy az ország. Ki szavazott ezekre? Nem én. Se a bubura, se az 5.-re. Akkor hogy lett nekik mégis 2/3-uk? Csalással. Ennyit érnek a törvéneik is. Nem legitimek… :/

      • vonakodó szerint:

        Kedves ügynök!
        Én csak a debreceni helyzetről tudok nyilatkozni, abba ástam bele jobban magam.
        NEM a kertek végébe építik a CATL gyárát!
        Ez a terület a repülőtéren túl van, a várostól távolabb.
        Mivel iparterület, azon a területen értelemszerűen nem lehet lakóház. Tehát ez a kertvégi szöveg nem igazán hiteles.
        A területhez a legközelebb Debrecen Szepes városrésze van – kb. 1 kilométer. Ez az a rész, ahol az emberek siránkoztak a TV-ben, hogy elértéktelenedik a házuk…
        Ez azért érdekes, mert Szepes pontosan a repülőtér futópályájának vonalában van – a fő le- és felszállási irányban – így a legtöbb gép a fejük felett 30 méterrel közlekedik… El lehet képzelni, hogy mennyit érnek ott a házak…?! De ez nem is annyira érdekes a CATL szempontjából, mert a repülőtér bővítése miatt (többek közt a futópályákat 3500 méteresre növelik) úgyis kisajátítják a közeljövőben; már egy ideje építési tilalom van ott. Tehát mire a gyár felépül, akkorra ők már nem lesznek ott… Aztán van még Mikepércs, ami egy előváros. Nekik az a bajuk, hogy a víz feléjük fog folyni… csakhogy erre nincs bizonyíték. S ha zárt rendszerű a vízkezelés az üzemben, akkor lehetősége sincs a víznek bármerre szabadon folydogálni.
        Szerintem az alapprobléma az, hogy az embereknek nincs bizalmuk a hatóságokban – és nem ok nélkül! A mutyizás, a spontán „törvényalkotás”, a jog eltérő értelmezése, a titkolózás stb. stb. ezt eredményezi. És az az igazság, hogy ezen nem lehet csodálkozni!
        Ami viszont maximális optimizmusra adhat okot: Európában az Uniós környezetvédelmi szabályokat is be kell tartani! Tehát az, hogy a magyar előírásoknak „megfelel” az majdnem érdektelen. Az Unió nem csak előírja, hanem ellenőrzi és betartatja az előírásait!
        Ebben reménykedhetünk.
        (én sem ezekre szavaztam, és soha nem is fogok!)

        • kovacs_ugynok szerint:

          HAndrás csinált erről egy videót. A gödi akkugyárba ugyan nem engedték be, de ott például 50m-re építették fel a város szélétől, és a videóban elég nagy hangja van, ami ott dohog nekik 24 órában. Azt én nem tudom, Debrecenben mi lesz, aki ott él azt kéne megkérdezni. Amúgy nem sajnálom őket, mert a kupaklalalát képesek voltak megválasztani ki tudja hányszor, és még most is fideszes a polgármesterük. 😛

  6. Tom Sawyer szerint:

    Kedves Vonakodó !

    Minden nagyon szép, minden nagyon jó. Csak pár kérdésem lenne az objektivításhoz, és most tényleg komolyan kérdezem az alábbiakat :

    – Hol tévedett, és miben állított hamisat az azóta már felmentett vízügyes igazgató, amikor egyértelműen károsnak, és veszélyesnek minősítette a beruházást ?

    – Milyen hatástanulmányt végeztek egy olyan beruházás megtérülésénél ( állami részről természetesen ) ahol a munkahelyek vissza nem térítendő támogatására mai értéken dolgozónként kb 15-20 éves netto fizetését (!!!) kapta a beruházó kínai cég ?

    – Mennyi az akku gyártás esetében a hozzáadott munka értéke ( %), és kb mennyi azaz idő amíg a technika meghaladja ezt a technológiát ? ( Na jó ezt nehéz megválaszolni természetesen, de a németeket, és a japánokat nézve nem gondolom hogy az akku a jövő hosszabbtávon. Erre nem kell válaszolni 🙂

    – Tekintettel a 90-es években tönkretett magyar élelmiszeriparra ( ld,: szétvert cukorgyárak, húsgyárak, zöldségfeldolgozók stb ) vajon ezt a bődült pénzt nem lett volna- e célszerű inkább azok újraépítésére/fejlesztésére fordítani az alapból is agrár dominanciájú gazdaságunkban?

    Igen tisztelt Vonakodó !
    Kérem ne tekintse ezt valami féle kekeckedésnek, sőt ! Megtisztelne, ha tényleg objektív érveléssel meggyőzne a kínai tulajdonban lévő akkumlátorgyárak magyarországi telepítésének létjogosultságáról !

    Üdvözlettel : Tom Sawyer

  7. vonakodó szerint:

    Kedves Tom Sawyer!

    Először is szeretném megköszönni a szokatlanul kulturált levelét, mely tartalmilag is és stilisztikailag is kellemes meglepetés volt számomra!
    Ugyanakkor szeretném felhívni a figyelmét, hogy az előző levelemben rögzítettem: én nem vagyok az akkugyárak szószólója, nem vagyok elkötelezett mellettük (igaz, ellenük sem!), és az információimat a honi sajtóból (kisebb részt nemzetközi sajtóból) és pár műszaki ismerősömtől szerzem be, és azok alapján próbálok eligazodni. (nem könnyű!)

    Az, hogy az illető vezetőt miért mentették fel, azt senki sem tudja kellő bizonyossággal. Tény, hogy írt egy véleményt. Az is tény, hogy napokon belül kirúgták. Azt viszont hogy miért, azt – egyelőre – senki sem tudja kellő bizonyossággal. Számomra azért kérdőjeles ez az attrakció, mert rengetegen kritizálták ezt a beruházást, de azok közül senki sem repült… Persze ez nem zárja ki, hogy nem írt igazságokat, de ha ez lenne a fő bűne, nem tartom valószínűnek hogy taktikailag megérte volna csak ezért kirúgni. Egyszerűbb lett volna szakmailag ellehetetleníteni, és akkor egy ütőkártyával kevesebb lenne az ellenzők kezében. Szóval én nem fogok tudni ebben hiteles tájékoztatást adni; a feltételezés az más kategória.

    Az viszont tény: Debrecen jelenleg 40.000 kméter vizet használ naponta. Amikor még nem lopták/verték szét az élelmiszeripart, akkor 100.000 kmétert használt/nap, csúcsidőben 120.000 kméter is volt a fogyasztás. Ehhez ki volt (és van) építve a csatorna, és szennyvíztisztító rendszer. A CATL napi fogyasztása nagyon bőven belefér ebbe a kontingensbe.

    Hatástanulmányról nem tudok (attól még lehet), de én az utóbbi 32 évben még soha nem találkoztam semmilyen döntés előkészítésében semmilyen hatástanulmánnyal sem! Akkor sem volt hatástanulmány, amikor az ország 12 cukorgyárából 11-et bezártak, és az ország cukor-kvótáját elkótyavetyélték!

    A hozzáadott érték újabban egy kedvenc követelmény egy beruházás esetén, de ez így önmagában nem sokat jelent. Az akkugyártás ilyen volumene egy teljesen új ágazat, iszonyú tempóban fejlődik. (emlékezzünk a Motorola mobilokra, amikor még 5 kilós akkukat kellett cipelni a készülékhez…) Az, hogy XXI. századi ipart telepítenek Magyarországra, az mindenképp előre lépést jelen (nem beszélve a gyártás hatékonyságára, termelékenységére – mert ebben bizony a béka ülepe alatt vagyunk…)

    Ezt a „bődült” pénzt – sajnos – nem a hazai feltőkésített „vállalkozók” fektetik be, hanem a kínaiak… Igen, nagyon jó lenne ha az élelmiszeriparba fektetett volna be valaki ennyi pénzt, csak sajnos az almafáktól a barackig, a sertésektől a szarvasmarháig mindent „kiirtottak”! Emlékezzünk azokra az időkre, amikor a vidéki állattartók kifejezetten nagy pénzt kaptak a teheneik levágásáért. A hajdan volt 4 millió sertés helyett jó ha egymillió van az országban, hogy a szarvasmarhákról ne is beszéljünk! Anno 2.5 millió hektár volt öntözve, ma ez 800 ezer hektár. Mire lehetne élelmiszeripart alapozni? Ki termelne cukorrépát, hogy a gyárakat ellássák? És hol?
    És ki szállítaná azt a bődületes mennyiséget, amikor a MÁV-ot is lezüllesztették? Gondolja végig: mire alapozhatunk, hova züllöttünk, ha Ukrajna egy éve háborúzik, de olyan gabonamennyiséget termel, hogy Európa országaiban dömping-árat tudnak érvényesíteni?!

    Kedves Tom Sawyer!

    Nem akarom meggyőzni semmiről.
    Leírtam amit tudok ezzel kapcsolatban – ezt mindenkinek magában kell feldolgoznia…
    Most egy olyan technikai robbanás részesei lehetünk (a buktatókat is beleértve) amiből ha kimaradunk, lemaradunk!
    Ezzel kapcsolatban engedjen meg egy „tanmesét” – a valóság írta, nem én:
    Anno Nagykálló volt Szabolcs-Szatmár megye megyeközpontja. Szép, gazdag kisváros volt. Amikor a vasút elért Debrecenbe, el kellett dönteni, hogy merre menjen tovább a pálya építése. A nagykállói „nagyokosok” teljesen elzárkóztak a vasúttól: nem kell nekik az a büdös, koszos, drága vasút, amelyik rengeteg idegent hoz csak, sok baj van vele, sok földet igényel: NEM! – mondták a város bölcsei.
    Így aztán a vasút Nyíregyháza felé épült tovább…
    Mára Nyíregyháza egy százezres lüktető nagyváros lett, Nagykállóról meg azt sem tudják hogy létezik… Illetve: az elmebetegek tudják: ugyanis a mai napig a volt megyeházában működik egy elmegyógyintézet…

    Végezetül: hab a tortán, hogy a BMW is épít egy akkugyárat Debrecenben – azzal sincs senkinek semmi baja… Miért?

    Olvasásra ajánlva: https://www.dehir.hu/gazdasag/catl-karbonsemleges-lesz-a-debreceni-akkumulatorgyar/2023/04/20/

    Korlátlanok a lehetőségek: ebbe Debrecen vagy belerokkan, vagy behozhatatlan előnyökre tesz szert.
    Meglátjuk.

    Üdvözlettel: vonakodó

    • kovacs_ugynok szerint:

      A nagy helyzet az, hogy Magyarországon nem folyik semmiféle fejlesztés, a fideszes banda összeszerelő üzemet csinált az országból. Amire egy üzemet a legkönnyebb nemcsak megcsinálni, hanem megszüntetni is.

      Új hír (nem tudni nem-e áprilisi kacsa-e), hogy a CATL kijött egy olyan akkuval, aminél duplája az energiasűrűség a jelenleginek. Ha ez igaz, és ide még a régi technológiát hozzák, pár évnél nem lesz több a magyar akku összeszerelési álom.

      Fideszcsicska oldalakat meg kár linkelgetni. Ott úgyis úgy mutatják be a helyzetet ami a NERsevikeknek kedvező. Főoldalon fut az orbán banda fideszfelszopó videója például, amit Youtubeon is folyamatosan nyomatnak a mi pénzünkön, és egy ordas nagy hazugság. Ha ilyen helyeken szopják fel az akkugyárakat, akkor eleve nem árt gyanakodni. Apropó, a környezetvédelmi aggályokról mintha elegánsan megfeledkeztél volna. A törvényekkel kár jönni, mert itt nálunk magasról leszarják, ha az az érdek. 😛

      • kovacs_ugynok szerint:

        Jav.: „Főoldalon fut az orbán banda fideszfelszopó videója” helyett Főoldalon fut az orbán banda ruszkifelszopó videója

      • vonakodó szerint:

        Én biztos nem fogok leállni senkivel sem vitatkozni részint azért, mert nekem csak információim vannak – célirányos szaktudásom nincs – (nagyon keveseknek van!), részint azért mert nem rajtunk múlik hogy megépül-e vagy nem. (Szerintem 1000% hogy megépül.)
        Nem fektetek bele több energiát senki tájékoztatásába, mert ami mellette van, az mint „fidesz-köcsög duma”, ami ellene az meg egyszerű „ködszurkálás”! Tőlem mindenki azt hisz amit akar, de ez a tényeken nem változtat: ez lesz a jövő, ha tetszik, ha nem!
        Lehet ellene vergődni, meg a környezetre hivatkozni, de aki némileg szélesebb látókörrel rendelkezik az tudja, hogy a fosszilis energiaforrások nem tarthatók fenn sokáig. És ha nem a fidesz erőltetné ezt, akkor mindenki helyeselné, hogy a közlekedés elektromos meghajtásra áll át. Mert igazából ez lesz majd az igazi környezetvédelem!
        A gödi közeli telepítésből le kell vonni a konzekvenciákat. Én is láttam, hogy az egyik részen a utca túloldalán akkugyár van.
        Hallottam a hangját is. Itt egy adott probléma, amit ki kell küszöbölni. Debrecen esetében ez már nem lesz probléma. Hatalmas területek állnak rendelkezésre, szabadon lehet játszani a területtel.
        Én az Uniós törvényeket tartom megbízhatónak és megkerülhetetlennek.
        És csak beteszek egy „fideszfelszopó” linket további feltételezések megfogalmazásához:
        https://www.dehir.hu/debrecen/hallgassunk-a-szakertokre-mondja-a-debreceni-akkumulatorgyartasrol-a-klimapolitikai-intezet-igazgatoja/2023/04/21/

        • vonakodó szerint:

          Bocs’ ezt akartam betenni:

          https://www.dehir.hu/galeria/del-korea-egyik-leginnovativabb-vallalata-letette-alapkovet-debrecenben

          Most már lehet tüntikézni a dél-koreaiak ellen is (ők a CATL egyik szomszédja, nem Kovács Józsi bácsi háza…)

          • kovacs_ugynok szerint:

            Maradjunk annyiban, hogy aki ma még a fidesz szekerét tolja, az saját magát minősíti erkölcsileg. Hogyismondjam, erkölcsileg és szellemileg kihívásokkal küszködik. :/

            Ezen túllendülve, nem az a probléma, hogy fidesz, hanem az, hogy bűnözők, hétpróbás, hazaáruló gazemberek ülnek a hatalomban, és tőlük bármi elképzelhető. Tehát, igen ha az orbánék akarnak ide akkugyárat építeni, akkor nem árt gyanakodni. Az meg, hogy ha egyszer a szándék megvan, akkor meg is fog épülni, nem kérdés.

            A környezetvédelmi aggályokat meg mintha kerülnéd. Egy fideszes szóvivő szájából a „legszigorúbb környezetvédelmi feltételek” semmit nem érnek, mert hazudik. Az, hogy maga a gyár korszerű, és akár működhetne a környezetvédelmi szempontokat betartva drágán, és nem betartva jóval olcsóbban, kettőt lehet találgatni melyik fog itt megvalósulni. Átadáskor még minden szempont teljesül, aztán fél év múlva mi lesz? Kisnyúl? 😛

  8. Tom Sawyer szerint:

    Kedves Vonakodó !

    Nem kell felkapni a vizet, nagyon okos, kimért gondolatokat osztott meg velünk.
    Gyanítom a mezőgazdaság sem állhat messze Öntől ..
    Nos tőlem se, viszont az a Raskó et. aki most szakértő, és az egyik megmondö ember, nos igen a Gyuri, akinek konkrétan a lelkén szárad a magyar cukoripar tönkretétele, külön hab a tortán hogy a nagymultú kapuvári husgyárat is ez a f@szkalap verte szét, és a mazsola, hogy kapuvári képviselőként tette mindezt. Tessék kapaszkodni, mindez a jobboldal, nos akkor milyen lehet a libsi ?, 🙃
    Bocsánat, nem tudom szebben fogalmazni..

  9. Tom Sawyer szerint:

    Csak megjegyzem:

    Óvakodjatok az illésektől, a bububuktól, a mackó nadrágosoktól, mert felfal, mielött köszöntenéd a gyökér bunkóját..
    Egyszerű ám a képlet, te fizeted, ezek meg ellopják. Persze ezek a hangosak, nekik van igazuk, itt a kisvárosotokban is..🙃

  10. vonakodó szerint:

    Köszönöm, akik válaszra méltattak!
    És annak is aki nem tette, hogy nem tette…

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

*

*

Ismerd meg Rezedát!

1961 sok mindenről nevezetes, például German Sz. Tyitov őrnagy a Vosztok–2 űrhajó fedélzetén 17-szer megkerülte a Földet, és megkezdődött a berlini fal építése is. Ez rögtön születésem után történt, amely esemény alkalmas volt arra, hogy anyám felhőtlen szombathelyi örömét ne örökítsék meg az annalesek.

Mindezek után a bölcsőde, óvoda és a Petőfi Sándor Utcai Úttörő Csapat (498-as számú) hármas egysége határozta meg tudatom alakulását egy kilométerkővel, amikor egy napon – tíz évesen - neki nem láttam a kosárlabdázás nemes időtöltésének, ami későbben forgatta föl teljesen az életemet.

A Nagy Lajos Gimnáziumban okozott ez nehéz pillanatokat Heigl osztályfőnök úrnak és nekem is, aki időm nagy részét mindenféle ifiválogatott edzőtáborokban töltöttem, és csak akkor jöttek rá, hogy nem vagyok tök hülye, amikor egy kósza irodalom órán hibátlanul mondtam el J. A. Ódáját, pedig nem is volt föladva. Azóta birkózom a szavakkal.

És ez okozta azt is, hogy nem a TF-re indultam tovább - pedig nagyon vártak -, hanem a szombathelyi BDTF magyar-népművelés szakára, kizárólag levelezőn a kosárlabda miatt. Ezt aztán, ahogyan az meg volt írva, igen fiatalon hagytam abba körmendi és soproni kitérők után, és jól volt így.

El tudtam menni ugyanis segédfűtőnek, e négy év alatt pedig szakmányban olvastam napi tizenkét órákat a munkahelyemen, amely időtöltés nélkül nem lennék az, aki. Persze ehhez kellett a drága Lőrinzy Huba tanár úr is a főiskolán. Ő nem csak irodalomtörténetet oktatott, hanem valami sokkal többet tett velem, nélküle most nem kellene ezeket a sorokat írnom, ebben biztos vagyok.

Egyre hosszabbnak tűnő életem során voltam műszaki rajzoló, újságos és leveles postás, gondnok és kultúrház igazgató, segédfűtő és tanár. Amióta a média világa beszippantott, mint valami fekete lyuk, oda-vissza szenvedtem már az egészet. Írtam és tördeltem napilapot, szerkesztettem, írtam heti és havi lapokat, voltam televízió-főszerkesztő és műsorvezető, sőt, hetilap igazgatója is.

Közel száz adást élt meg egy rádiós műsorom, dolgoztam internetes portálnak, és mégis itt vagyok.

Csak azt nem tudom, hol.

Legutóbbi hozzászólások

Archívum